Argentyńska yerba mate na targach żywności w Dubaju – ekspansja na rynek blisko wschodni?

Delegacja aż 6 różnych producentów yerba mate (m.in. Aguantadora, Pipore i Amanda, które znajdziecie u nas) uczestniczyła w targach żywności Gulfood Dubai w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. To nie jest pierwszy raz przedstawicieli Argentyny na tych targach, ale jest już kolejnym, który ma na celu kontynuowanie postępów na tym rynku.

Głównym rynkiem zbytu w tej części świata jest Syria i zadanie producentów jest umacnianie się na tym rynku oraz rozwój np. w Libanie. Oczywiście pozostałe kraje arabskie również stają się potencjalnym rynkiem zbytu yerba mate.

Rynek blisko wschodni to nie tylko dostępność produktów z Argentyny, ale również z Paragwaju i Brazylii, przez co producenci z Argentyny muszą stale wzmacniać rynek swoimi produktami i szukać nowych miejsc gdzie jest potencjał. Sam produkt jest na tyle elastyczny, że można go przygotować na zimno i na ciepło.

Gulfood to najważniejsze targi żywności i napojów na Bliskim Wschodzie, odwiedza je ok. 100 tysięcy osób, a wystawców jest ok 5 tysięcy z różnych rejonów świata. Wspólna akcja ze stoiskiem yerba mate została stworzona przez Narodowy Instytut Yerba Mate. Łącznie było 6 stoisk, m.in. Aguantadora i Pipore. Takie targi wzmacniają relacje dystrybutorów oraz pomagają szukać kolejnych zainteresowanych danym produktem.

Yerba Mate Aguantadora ze spółdzielni Monte Carlo, po którą chętnie sięgacie robiąc u nas zakupy, również miała swoje stoisko. Eksport tej marki odbywa się głównie w tej części świata do Libanu.

 Tego typu targi to zawsze ogromna szansa i pomoc w rozumieniu nowych trendów w innym rejonie świata. Dużą rolę w organizacji takiego stoiska odgrywa Narodowy Instytut Yerba Mate, który pomaga mniejszym firmom dostać się na takie targi.

Przemysław